جمع هزینه خرید : 0 تومان

رفتن به سبد خرید

ترازوی آزمایشگاهی چیست؟ انواع ترازوی آزمایشگاهی

ترازوی آزمایشگاهی چیست؟ انواع ترازوی آزمایشگاهی

ترازوی آزمایشگاهی چیست؟ انواع ترازوی آزمایشگاهی


خلاصه

ترازوی آزمایشگاهی ترازویی است که اندازه گیری دقیق را در محیط آزمایشگاه یا جاهای دیگر ارائه می دهد,نوع آزمایشگاه نوع ترازوی آزمایشگاهی و دقت آن را تعیین می کند


27/تیر/1401

ترازوی آزمایشگاهی چیست؟ انواع ترازوی آزمایشگاهی
 
ترازوی آزمایشگاهی نوعی ترازو است که اندازه گیری های دقیق را در محیط آزمایشگاه یا جاهای دیگر ارائه می دهد. نوع آزمایشگاه, تعیین کننده نوع ترازوی آزمایشگاهی مورد استفاده است.خرید ترازو آزمایشگاهی نوع مناسب به یک موضوع مربوط می شود که بدانید چه چیزی برای کارخانه یا آزمایشگاه خود نیاز دارید. شما می توانید قبل از تصمیم گیری نهایی، تمام انواع مختلف ترازو آزمایشگاهی را مرور کنید.ترازوهای آزمایشگاهی بیشتر بخاطر وضوح و دقتشان مشهور هستند.
کفه ترازو آزمایشگاهی اغلب از استیل ضد زنگ ساخته شده اند.ترازوهای آزمایشگاهی قابل استفاده در آزمایشگاه‌ها،تولید،کنترل کیفیت و غیره در اندازه کوچک و بزرگ و با دقت بالا در سایت ما وجود دارد.



ترازوهای میکرو - Microbalance و Ultra-Microbalance

دقیق ترین ترازوهای موجود هستند.این ترازوها فقط در شرایطی که حساسیت شدید مورد نیاز است استفاده می شود.دقت ترازوی آزمایشگاهی 1 میکروگرم یا 0.001 میلی گرم (0.000001 گرم) و حتی با دقت بالاتر یعنی یکدهم میکرو گرم است (0.0000001 گرم). ظرفیت کلی ترازو آنها را به اجسامی که تنها چند گرم وزن دارند محدود می کند.
در این نوع ترازوی آزمایشگاهی تلاش های زیادی برای به حداقل رساندن تأثیر محیط محلی، از جمله محصور کردن کامل اتاق های توزین انجام می شود. همچنین جبران فشار هوا و اثرات گرانش محلی، همراه با کم کردن ارتعاش وجود دارد. بدیهی است که این ترازو ها بسیار گران هستند.


ترازوی آزمایشگاهی با دقت میکرو گرم


ترازو آنالیتیکال - Analytical Balance

این ترازوها هم بسیار دقیق هستند و دقت بالایی را تا
یک صدم میلی گرم (0.00001 گرم) و یک دهم میلی گرم (0.0001 گرم) ارائه می دهند. آنها شامل سپرهای کششی داخلی هستند تا اثر حرکت هوا را به حداقل برسانند.اگرچه حساسیت آن ها کمتر از ترازوهای میکرو است.ظرفیت وزنی یک ترازوی تحلیلی بالاتر است و ظرفیت تا 500 گرم بعضا موجود است.البته با افزایش ظرفیت ترازوی آزمایشگاهی، هزینه آن نیز افزایش می یابد.
 
ترازو آزمایشگاهی تحلیلی با دقت یک صدم میلی گرم - Analytical Balance

ترازو دقیق -Precision Balance

یکی از متداول‌ترین نوع وسایل توزین مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها،ترازوی دقیق است که می‌تواند یک و دو و سه رقم اعشار در حالت گرم دقت داشته باشد.آنها هنوز هم دقیق هستند، اما با ظرفیت های بسیار بالاتر در دسترس هستند به عنوان مثال تا 3 کیلوگرم بادقت 0.001 گرم
(ترازو سه رقم اعشار) و بعضا تا 10 کیلوگرم با دقت 0.01 گرم (ترازو دو رقم اعشار) و 30 کیلوگرم با دقت 0.1 گرم (ترازو یک رقم اعشار) که آنها را کاربردی تر می کند. در اغلب موارد هزینه این نوع ترازوی آزمایشگاهی نیز به طور قابل توجهی کمتر است.
 
ترازو دقیق با دقت هزارم گرم

ترازو رطوبت سنج - Moisture Analyzer


برخی از انواع ترازوهای آزمایشگاهی نیز قادر به تعیین رطوبت محصولی هستند که در داخل آن قرار داده شده است تا وزن آن را تجزیه و تحلیل کنند.
(ترازو رطوبت سنج)
بعضا دقت این نوع ترازوهای آزمایشگاهی در حد یک ده هزارم گرم و یک هزارم گرم هستند و تا ظرفیت 210 گرم را در سایت می توانید مشاهده فرمائید.
ترازو رطوبت سنج
 
کالیبراسیون ترازوهای آزمایشگاهی

بطور کلی برای کالیبره کردن ترازوی آزمایشگاهی نیاز به وزنه است.در برخی از ترازوهای آزمایشگاهی از وزنه داخلی ترازو برای کالیبره کردن استفاده می شود و نیازی به وزنه خارجی نیست در این نوع ترازوی آزمایشگاهی کالیبراسیون داخلی یا اتوماتیک صورت می گیرد و به آن ها اصطلاحا
ترازوی اتوکالیبر هم می گویند و در برخی از این ترازوها از وزنه خارجی برای کالیبره کردن استفاده می شود که به کالیبراسیون خارجی یا دستی معروف هستند.در سایت ترازوی آزمایشگاهی با هر دو نوع کالیبراسیون وجود دارد.
 

ارتباطات ترازوی آزمایشگاهی

اغلب ترازوهای آزمایشگاهی با کیفیت بالا قابلیت اتصال به کامپیوتر و چاپگر را دارند و از پورت های  USB,Ehernet,RS 232 و بعضا wifi بهره می برند حتی برخی از آن ها قابلیت اتصال به بارکد خوان را هم دارند.(این امکانات را در قسمت ویژگی های ترازو مشاهده فرمائید)


قابلیت قطعه شماری ترازو آزمایشگاهی

اکثر ترازوهای آزمایشگاهی قابلیت شمارش قطعات هم وزن را دارند (
ترازوی قطعه شمار)

برندهای ترازو آزمایشگاهی

اکثر برندهای معروف در سایت هست مثل:
Sartorius , KERN , RADWAG , AND , METTLER , BEL , ADAM , OHAUS و...
در سایت می توانید ابتدا برند را انتخاب و سپس ترازوی آزمایشگاهی مورد نظرتان را انتخاب فرمائید.
 
ترازوی آزمایشگاهی در انواع مختلف در سایت وجود دارد و در برخی ویژگیهای اضافی مانند: نمایش درصد وزنی,قابلیت آمارگیری,قابلیت توزین از زیر ترازو,قابلیت توزین نمونه های متحرک مانند حیوانات,دوزینگ,فرمولاسیون و... وجود دارد.
ترازوهای قابل استفاده در آزمایشگاه ها ساده ترین تا پیشرفته ترین ترازوها در سایت یافت می شوند.همه چیز از ترازوی شمارشگر گرفته تا ترازوی فوق دقیق برای استفاده در شرایط آزمایشگاهی در دسترس است.ترازوهای موجود در سایت نیازهای هر آزمایشگاهی را برآورده می کند.
اگر بدنبال یک ترازوی آزمایشگاهی دقیق و با کیفیت بالا هستید خوب جایی را انتخاب کردید.اصالت کالا,ضمانت کالا و تضمین بهترین قیمت از تعهدات ماست.
امروز با بخش فروش پوز اسکیل تماس بگیرید تا هر وسیله توزینی که ممکن است برای کسب و کار خود به آن نیاز داشته باشید را به شما پیشنهاد دهد. شما انتخاب های زیادی در سایت برای هر آزمایشگاهی خواهید داشت و خرید ترازو آزمایشگاهی که به راه اندازی کسب و کار شما کمک می کند بسیار آسان است. کارکنان حرفه ای ما اینجا هستند تا هر نیاز آزمایشگاه شما را برآورده کنند.قیمت ترازو آزمایشگاهی در سایت ما هم بسیار مناسب است.