جمع هزینه خرید : 0 تومان

رفتن به سبد خرید

فشار خون بالا معمولا هیچ علامتی ندارد

فشار خون بالا معمولا هیچ علامتی ندارد

فشار خون بالا معمولا هیچ علامتی ندارد


خلاصه

دبیر علمی دهمین همایش داروسازی بالینی ایران با بیان اینکه پُر فشاری خون عمدتاً علامتی ندارد، گفت تشخیص دیر هنگام این بیماری سبب بروز مشکلات زیادی برای فرد می‌شود و ارگان‌های حیاتی همچون قلب، ریه، مغز و کلیه را به خطر می‌اندازد.


21/اردیبهشت/1398

 به گزارش پایگاه خبری تیترنیوز، فرزانه داستان،دبیر علمی دهمین همایش داروسازی بالینی ایران در آستانه دهمین همایش داروسازی بالینی ایران گفت:این همایش ۲۹ تا ۳۱ خرداد سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران بر جسته در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود که از جمله محورهای آن، مراقبت‌های دارویی، درمان دارویی شخصی سازی شده بر اساس خصوصیات بیمار، داروسازی بیمارستانی، مصرف منطقی دارو، الگوی مصرف صحیح دارویی و خدمات نوین داروسازی است. 
او با اشاره به اینکه موضوع دارو درمانی شخصی شده است، افزود: مطالعات فارماکواکونومی، ایمنی عوارض دارویی و فارماکوویژیلانس و اثر بخشی مداخلات داروساز نیز از دیگر محورهای این همایش است. 
دبیر علمی دهمین همایش داروسازی بالینی ایران  به موضوع پرفشاری خون اشاره کرد و بیان داشت: این بیماری یکی از شایع ترین بیماری‌های مزمن در جهان به شمار می‌رود که عمده دلیل مراجعه افراد به کلینیک‌ها و مراکز درمانی است. 
داستان با بیان اینکه پر فشاری خون عمدتاً علامتی ندارد، گفت: تشخیص دیر هنگام این بیماری سبب بروز مشکلات زیادی برای فرد می‌شود و ارگان‌های حیاتی همچون قلب، ریه، مغز و کلیه را به خطر می‌اندازد. 
او با اشاره به اینکه در همه بیماری‌ها اختلاف بین فردی در ژنتیک افراد وجود دارد و می‌توان از دسته‌های دارویی مختلف با توجه به ژنتیک فرد استفاده کرد، گفت: این مسئله سبب درمان و پاسخ مناسب در مقابله با بیماری می‌شود که از جمله در حوزه پرفشاری خون نیز اینچنین است و با رویکرد دارو درمانی شخصی سازی شده می‌توان با تشخیص زود هنگام و درمان و پیگیری مناسب پیشرفت بیماری را کند کرد و در نتیجه هزینه‌های نظام سلامت را کاهش داد. 
دبیر علمی دهمین همایش داروسازی بالینی ایران خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای جهانی پر فشاری خون تا سال ۲۰۲۶ حدود یک میلیارد نفر را در جهان درگیر می‌کند و در کشور ما نیز آمار آن طی این سالها دو برابر خواهد شد که زندگی نامناسب و در واقع زندگی شهری، عدم تحرک و تغذیه ناسالم عمده علت ابتلا به این بیماری  به شمار می‌رود با توجه به این موضوعات می‌تواند با تشخیص زودهنگام و درمان و پیگیری مناسب پیشرفت بیماری را کند کرد و در نتیجه هزینه‌های نظام سلامت را کاهش داد.